Морално ли е? Кабеларката на Слави получава 40 бона за изборите

0

Два пъти по-нисък е интересът на медиите за отразяване на кампанията на партиите и коалициите за изборите на 11 юли в сравнение с изборите на 4 април. Справка на BGRporeter.info, показа, че на изборите на 4 април броят на медиите, регистрирани за отразяване на кампанията за 45 Народно събрание, са били 278. Сега техният брой е намалял на половина до 155.

ЦИК предоставя пари под формата на пакети на стойност 40 000 лв., за партии и коалиции и 5000 лв. за независими кандидати, които средства могат да бъдат усвоени от различни медии посочени от кандидата, в които той ще се рекламира по време на кампанията или в една. За целта всички медии желаещи да участват в подобно финансиране трябва да подадат свои оферти в ЦИК и да бъдат включени в списък за “доставчици на медийни услуги“.

    Темата за разходването на тези пари винаги е била поставяна по време на избори и е създавала различна полемика в обществото. Факт е, че от тези пари се облагодетелстват предимно големите медии и телевизии, които са предпочитани от политическите партии, и чак ако остане някакво „ресто“, то може да бъде насочено към някой по-малък сайт.

За тези пари пропусна да говори и Слави Трифонов, увъртайки темата около популистката си теория за партийната субсидия.

„Имам да ви кажа нещо важно. Според Изборния кодекс партия „Има такъв народ“ трябва да получи 40 000 лева от държавата, с които ние да плащаме на медии за предизборна кампания. Въпреки това законово право, „Има такъв народ“ няма да вземе тези пари.“

Това заявява Трифонов на 9 март 2021-а в социалните мрежи по повод полагаемите се медийни пакети за партиите подсигурени от държавата за равнопоставено отразяване в медиите.

Слави гръмко се отказа от тези пари, но не се отказа да получи чрез телевизията си медиен пакет, за да отразява други партии, които биха желали да се рекламират по време на кампанията.

    Проверка в регистъра на ЦИК за медийни доставчици по време на кампанията на 4 април показа, че 3 партийни телевизии са се борили за парче от пая, който ЦИК предоставя за партиите по време на изборите на 4 април. СКАТ, която е свързана с НФСБ на Валери Симеонов, Алфа ТВ на Волен Сидеров и 7/8 на Слави Трифонов.

За избори на 11 юли от играта за 40 000 лв. партийно-медийно финансиране е отпаднала Алфа, но телевизията на Трифонов фигурира отново под номер 135 в списъка на ЦИК заедно със СКАТ на Валери Симеонов. Този път документите са подадени в последния възможен ден – 31 май.

Остават обаче въпросите:

Защо, след като гръмко се отказа от тези пари, Трифонов регистрира телевизията си като медиен доставчик да обслужва кампания на други партии, платени по това перо?

    Означава ли това, че Трифонов няма нищо против, ако получи част от тези пари чрез отразяване на чужда кампания в неговата кабеларка?

Кога е морално и кога не да се ползват подобни средства?

Трябва ли партийни телевизии, някой от които платени с абонамент, да са доставчици на „медийни услуги“ при положение, че развиват своя партийна пропаганда в ефир и извън периода на изборите и трябва ли държавата да им плаща и за това?

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.