Пенсиониран пилот: Хипотезите за смъртта на Терзиев не отговарят на истината
Всички хипотези, които представиха досега, не отговарят на нищо. Ако е имало отказ на двигателя, пилотът веднага е щял да докладва. Другата хипотеза, че ракетата се е взривила под крилото – това не е възможно. За да се случи подобно нещо, е трябвало да има друг взрив под крилото, а това няма как да се случи. Това коментира пред БНТ пенсионираният пилот от авиобаза „Граф Игнатиево“ Величко Дерузов във връзка с трагичния инцидент при Шабла, при който пилотът майор Валентин Терзиев се разби с изтребител МиГ-29 в морето.
Припомняме, че преди дни пред медиите говори неговата съпруга Димитрина Попова, която изрази сериозни опасения, че хора на ръководни постове прикриват истината за инцидента.
„Другата хипотеза, че е свален от ракетно-зенитен комплекс, никой не може да го докаже. Още повече, че майор Терзиев последно заявява, че е поразил целта“, добави пенсионираният пилот.
„Мишената не е била нормална. Тя се пуска на 9000 метра и започва да пада със скорост 3-4-5 метра в секунда. Скъсал се е обаче парашутът, това са го видели и хора на брега, а вече е и доказано, че е бил скъсан“, разкри Величко Дерузов.
„По време на обучение обикновено три изтребителя се движат в екип. Първият е бил на 8000 метра, вторият на 7000 метра, а пилотът, който загина, я е обработил на 2000 метра. Ако се спазват мерките, не е трябвало да пада под 4000 метра. Най-правилното е ръководството веднага да спре задачата и да върне обратно пилота“, обясни бившият пилот.
„Майор Терзиев е можел да спре сам задачата, когато е видял, че пада под 4000 метра“, каза още той.