Защо Бойко се качи на шкодичка?
Лидерът на ГЕРБ и доскорошен премиер Бойко Борисов заряза прочутата си джипка „Тойота Секвоя“ и се качи на далеч по-скромна „Шкода Суперб“, собственост на партията му. Борисов демонстрира новото си социално возило преди дни в Айтос и премина с него и по чакълестия новостроящ се път на Северния обход на Бургас.
„Смених джипката с шкодичка, но тази кола е идеална, минава и през труднопроходими пътища, нищо, че е евтина“, рекламира возилото си Бойко Борисов. Преди седмица прочутия джип „Тойота Секвоя“, с който Борисов навъртя стотици хиляди километри, бе върнат на НСО, тъй като охраната на доскорошния премиер бе свалена.
Депутати от ГЕРБ пък признаха пред „Уикенд“, че Бойко е отказал да ползва далеч по-луксозни и бронирани лимузини, които са собственост на партията. На Борисов било предложено поръчково „Ауди“ А8, купено през 2013 г. за нуждите на Цветан Цветанов. Дясната ръка на Бойко бе отстранен от ГЕРБ след избухнал скандал с покупката на просторно жилище на съмнително ниска цена.
Борисов обаче отказал да се качи на тузарския автомобил, без да посочва мотиви. Доскорошният премиер може и да се опасява от „забравени“ подслушвателни устройства в Цецомобила, шегуват се съпартийците му. Пред Бойко имало и вариант да се качи в друга лимузина „Ауди“, собственост на ГЕРБ, но той избрал шкодата, за да не бъде одумван от политическите си врагове.
Иначе Бойко Борисов притежава личен „Мерцедес“, който обаче е произведен през далечната 1968 г. в Щутгарт. През пролетта на 2017 г. Борисов предизвика истински фурор, появявайки се да гласува на парламентарните избори в 78-мо училище „Христо Смирненски” в Банкя с ретро возилото си. Според признанието на Бойко мерцедесът е негова собственост от десетилетие, след като броил 10 000 лева. Автомобилни маниаци коментират, че Борисов е направил изгодна инвестиция, която днес може да му донесе поне 300% печалба, ако реши да се раздели с колата си.
Ретро автомобилът на Бойко е от модела „Мерцедес” 190 (W110), който е най-продавания в Германия през 60-те години на миналия век. От този модел са произведени 175 432 бройки в периода 1959-1968 г., като колата на Борисов е от последните, излезли от завода в Щутгарт, което повишава цената й. Днес ретро возилото струва около 20 000 евро.
Техническите характеристики на мерцедеса днес предизвикват снизходителни усмивки, но преди 50 години моделът W110 предизвиква истинска сензация в автомобилния свят със своя 4-цилиндров нафтов мотор с водно охлаждане, както и със здравината на купето си, което е от олекотена стомана.
Дизеловият модел е с мощност от 55 конски сили, които задвижват 1325-килограмовата машина срещу 21 литра гориво за 100 километра. Мерцедесът може да вдигне максимална скорост от 130 км/ч, като за да развие подобна скорост по някоя от магистралите, на Бойко ще са му необходими около 45 секунди. От 0 до 100 км/ч на ретро мерцедесът му трябват цели 30 секунди.
За сравнение, днешния наследник на модела вдига същата скорост за под 5 секунди.
Широкоплещият Бойко е принуден да се сгъва като гимнастик, влизайки в купето на ретро автомобила си, което е високо едва 145 см. Широчината и дължината на возилото също са твърде семпли за днешните разглезени шофьори – общата дължина на купето на мерцедеса е 296,5 см, а широчината му е 179,5 см. Съседи на лидерът на ГЕРБ от Банкя разкриват, че Борисов рядко вади от гаража автомобила – един път месечно, колкото да направи една-две обиколки из улиците. Иначе колата се палела всяка седмица за по половин час в гаража му, за да не клеясва мотора.