Депутат изобретява самолет на ток със собствени пари

0

Самолет, задвижван само от електрическа енергия, произведен в България. Това е мечтата и един от проектите на депутата от „Продължаваме промяната” Георги Гвоздейков. Бившият автомобилен състезател от Твърдица, който влезе в парламента като ново лице след последните избори вече работи по идеята си да създаде двуместен самолет, задвижван само от ток, научи „Уикенд”.


Амбициозният проект на избраника е част от проектите на компанията му „Екстрийм технолоджи”, която още от 2016 г. започва разработката на идеята. Самият Гвоздейков признава, че е дошло вече времето тази негова мечта да се сбъдне. Но няма да струва и стотинка на данъкоплатците, категоричен е избраникът на ПП. „Дойде и моментът да сбъдна една своя мечта, с която да поставя началото на нещо много трудно и сложно: проектирането и изработката на двуместен самолет задвижван от електрическа енергия с конструкция основана изцяло на композитна технология. Проектът е свързан с методика за създаване на производство на двуместен самолет задвижван от електрическа енергия, изграден на основата на модерни композитни технологии. Работата е разделена на четири основни етапа, които включват проектирането, изработването на прототипа, изработването на модулните матрици и изработването на готовия самолет. Трябва да отбележа, че финансирането на компанията се осъществява с лични средства и затова процесите се случват сравнително бавно, но по-важното е, че все пак се случват”, обнадеждено разказва за идеята депутатът.


Наследникът на братята Райт в революционния за авиацията у нас проект обаче не е пионер в това отношение. Първият самолет, задвижван изцяло с електрическа енергия отдавна е факт – още миналата година шестместен „брат” на проекта на Гвоздейков летя над Великобритания изцяло разчитайки на акумулаторни батерии. Българският депутат пък е категоричен, че за разлика от компанията, изобретила шестместния „Пайпър М”, неговата амбиция е двуместният му електрически самолет да не е с цел полет на дълги разстояния. След като бъде изработен като прототип, а след това приведен във вид на истински аероплан и готов, той ще се използва само за забавление на туристи и почитатели на екстремните, но кратки преживявания във въздуха.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече