Депутат изобретява самолет на ток със собствени пари
Самолет, задвижван само от електрическа енергия, произведен в България. Това е мечтата и един от проектите на депутата от „Продължаваме промяната” Георги Гвоздейков. Бившият автомобилен състезател от Твърдица, който влезе в парламента като ново лице след последните избори вече работи по идеята си да създаде двуместен самолет, задвижван само от ток, научи „Уикенд”.
Амбициозният проект на избраника е част от проектите на компанията му „Екстрийм технолоджи”, която още от 2016 г. започва разработката на идеята. Самият Гвоздейков признава, че е дошло вече времето тази негова мечта да се сбъдне. Но няма да струва и стотинка на данъкоплатците, категоричен е избраникът на ПП. „Дойде и моментът да сбъдна една своя мечта, с която да поставя началото на нещо много трудно и сложно: проектирането и изработката на двуместен самолет задвижван от електрическа енергия с конструкция основана изцяло на композитна технология. Проектът е свързан с методика за създаване на производство на двуместен самолет задвижван от електрическа енергия, изграден на основата на модерни композитни технологии. Работата е разделена на четири основни етапа, които включват проектирането, изработването на прототипа, изработването на модулните матрици и изработването на готовия самолет. Трябва да отбележа, че финансирането на компанията се осъществява с лични средства и затова процесите се случват сравнително бавно, но по-важното е, че все пак се случват”, обнадеждено разказва за идеята депутатът.
Наследникът на братята Райт в революционния за авиацията у нас проект обаче не е пионер в това отношение. Първият самолет, задвижван изцяло с електрическа енергия отдавна е факт – още миналата година шестместен „брат” на проекта на Гвоздейков летя над Великобритания изцяло разчитайки на акумулаторни батерии. Българският депутат пък е категоричен, че за разлика от компанията, изобретила шестместния „Пайпър М”, неговата амбиция е двуместният му електрически самолет да не е с цел полет на дълги разстояния. След като бъде изработен като прототип, а след това приведен във вид на истински аероплан и готов, той ще се използва само за забавление на туристи и почитатели на екстремните, но кратки преживявания във въздуха.