Ще преядат ли пенсионерите с „достъпно за вас“?

0

Намаленията ще бъдат ли по джоба на всички, доколко ще се задържат и няма ли да са за сметка на качеството – това са опасенията

Министерството на икономиката и индустрията, съвместно с всички, които вече са подписали Декларацията за партньорство, започна миналата седмица инициативата „Достъпно за вас“. Тя има за цел да бъдат постигнати трайно ниски цени за българските потребители на хранителни продукти от първа необходимост.

Инициативата се реализира поетапно в партньорство между Министерството и отделните търговски вериги, доброволно приемащи условията.

Всяка седмица включилите се магазини ще предлагат храни на възможно най-ниската за тях цена от няколко основни групи – хляб и зърнени храни, варива, месо и месни продукти, млечни продукти, яйца, плодове и зеленчуци, животински и растителни масла и мазнини.

Продуктовата кошница за съответната седмица ще се включи в брошурите на веригите включително и в дигиталните им издания, пише в. „Минаха години“.

Елона Влахова от София е с пенсия от около 1500 лв. Казва, че винаги пазарува разумно, следи промоциите по веригите и успява да не се лишава от нищо на трапезата. Одобрява кампанията „Достъпно за вас“. Пред журналисти тя си купи свинско месо за 6,99 лв. килограма. Иначе цената му е с 2 лева отгоре. „Прилична цена, но зависи много от доходите на хората. Защото едни са с високи, други са с ниски доходи и дори и тази цена за някои с ниски доходи им е височка“, казва Елона.

Повечето потребители бяха доволни, че могат да купуват храни на по-ниски цени във веригите, но имаше и скептици.

„Ако продължава така, да не е само за ден-два тази цена… имам съмнение. Вероятно няма да е за дълго“, казва клиент на столична верига.

„Виждам намалението, има разлика. Надявам се обаче да няма разлика в качеството на продуктите и тази цена да не е свързана с по-ниско качество. Сега ще си купя ябълки, които са по-евтини“, казва друга клиентка.

И търговците отчитат засилен интерес към стоките в кампанията с намаление.

„Ново е за тях – разпитват, питат, купуват. Все пак им е интересно – нови продукти с нови цени“, споделя Цвета Вътова, управител на хипермаркет.

Най-голям е интересът към месото, млякото и зеленчуците. Там намалението е с различен процент – с 60 стотинки до левче е отстъпката за килограм.

От Комисията по стоковите борси и тържищата предупреждават да внимаваме за възможно подвеждане на клиентите. „Аз очаквам да има и хора, които да не я използват съвсем съвестно, да спекулират или някой да я използва, без да е участник в споразумението с цел реклама, да залепи стикерите, без да е участник. И тук вече е въпрос на контрол“, казва Владимир Иванов, председател на Комисията.

От икономическото министерство съобщават, че предстоят разговори и с малки търговци от цялата страна, включително и от млекарници и хлебарници, които предстои да се включат в кампанията по-късно.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече