Колко пари похарчиха партиите за предизборна кампания?

0

В тази предизборна кампания интересът на дарителите е доста по-слаб, отколкото на предишните. В нея повече са инвестирали самите кандидати. Това съобщи пред БНР Ива Лазарова, Институт за развитие на публичната среда.

„В кампанията за НС даренията възлизат на едва 510 хиляди лева. Най-много са привлекли от ИТН – 270 хил. лв., ПП-ДБ – почти 70 хил. лв., БСП – 55 хил., „Синя България“ – около 31 хил. лв.

Средствата на кандидатите, които те са инвестирали в своята кампания, са около 850 хил. лв.

Впечатление правят също даренията, събрани от ИТН в кампанията за ЕП – едва 2000 лв“.

В последните десет дни партиите започнаха да изразходват повече средства за медийна кампания, обясни Лазарова в предаването „Преди всички“.

„Договорите са в размер на почти 2.7 млн. лв. Те са и за двата вида избори. В голяма част от тях става въпрос за използването на медийни пакети.

Телевизия „Евроком“ е сред най-избираните. Тя е на второ място по привлечени средства, непосредствено след БНТ. 568 хил. лв. са привлечени от „Евроком“.

Медийните пакети се насочват и към по-малки сайтове и интернет платформи.

За първи път „Възраждане“ оглавява класацията по разходи в медиите. Следват ПП-ДБ и ИТН“.

Лазарова отбеляза също, че от ЦИК са направили публичен регистър, в който се отразяват средствата от медийните пакети.

„Добре е да се посочват услугите, за които се насочват тези средства“.

Около 8000 грешки са поправени от ЦИК в протоколите при избора за НС, констатира тя.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече